הקוטב הצפוני נמס. יריעת הקרח של גרנלנד מתפרקת. פרפר "נמפית הפסיק" נודד לאזור מחיה חדש בצפון אנגליה ויתוש הנבלית מתאים עצמו גנטית לאקלים משתנה. הקרפדה הזהובה, שחייתה מאות אלפי שנים ביער העננים מונטוורדה שבהרי קוסטה ריקה, נכחדה ועברה מן העולם. האם אלה תופעות סתמיות, מנותקות זו מזו וחסרות משמעות, או שמדובר דווקא בסימנים מבהילים? עדויות לעולם שהתקלקל זה כבר ואין לו תקנה?
אליזבת קולברט, כתבת ה"ניו יורקר" המהוללת, יצאה לקצות תבל בעקבות המדענים והחוקרים, הפוליטיקאים ואנשי העסקים, בניסיון להבין למה בדיוק מתכוונים כשאומרים: "כדור הארץ מתחמם". במיטב מסורת הכתיבה של ה"ניו יורקר" – בלשון המעטה בהירה ומדויקת - חזרה קולברט ממסעה עם "רשימות מאזור אסון": תחקיר מאלף על הסכנות המיידיות הכרוכות בשינוי האקלים, ועל הפוליטיקה שמעכבת את הטיפול במשבר. קולברט מסבירה לקוראיה כיצד חברת השפע האנושית אחראית להתחממות כדור הארץ, איך הפוליטיקאים ופקידי הממשל האמריקאים מתכחשים לסימני האזהרה; ואילו צעדים צריכה האנושות כולה לנקוט כדי לעצור את המגמה - לפני שיהיה מאוחר.
"קשה אולי להעלות על הדעת שחברה מתקדמת מבחינה טכנולוגית תבחר, הלכה למעשה, להשמיד את עצמה", מעירה קולברט, "אבל זה בדיוק מה שאנחנו עושים כרגע".
"'רשימות מאזור אסון הוא סיפור גבורתם של חוקרים וחוקרות פורצי דרך... זהו סיפור בלשי על הרכבת פאזל גלובלי מאינספור עדויות. ומעל הכל זהו סיפור מתח על מין שלם – המין שלנו – שחי על זמן שאול".
(פרופ' דני רבינוביץ, מתוך ההקדמה למהדורה העברית.)
"קולברט יודעת לספר סיפור, והדבר ניכר היטב. אך מה שהופך את כתיבתה לחשובה עוד יותר הוא יכולתה לקחת חומר מדעי 'יבש', לתרגמו לשפה שווה לכל נפש ולשמר עד תום את הסמכות המדעית שלו".
(פרופ' דני רבינוביץ', מתוך ההקדמה למהדורה העברית).
אליזבת קולברט היא חברת מערכת בשבועון "ניו יורקר" מאז שנת 1999. לפני כן עבדה ככתבת פוליטית בעיתון "ניו יורק טיימס". הספר "רשימות מאזור אסון" מתבסס על סדרת כתבות שהתפרסמה ב"ניו יורקר" ב-2006 וזיכתה את קולברט בפרס הלאומי לעיתונות מגזין.
ראו אור עד עתה בסדרה "כעת":
אומת המזון המהיר | אריק שלוסר - על הצד האפל של הארוחה האמריקאית
בדרכה - תקוותיה ושאיפותיה של הילרי רודהם קלינטון | ג'ף גרת ודון ואן נאטה ג'וניור
חלומות מאבי- סיפור של גזע ומורשת | ברק אובמה
מנגינה ישראלית | נעם בן זאב- על יהודים, פלסטינים ומוסיקה קלאסית בישראל