ליקויי למידה והפרעות קשב וריכוז עלולים לפרום כל מארג זוגי או הורי במצבים של התמודדות שאין לה תמיכה..
אמירה כמו: "אסור שהיא תדע לעולם מה לא בסדר איתי", לדוגמה, המעידה על תחושת מגבלה קשה שיש להסתירה בכל דרך, עלולה להוות מכשול קומוניקטיבי משמעותי הן בניסיון ליצור זוגיות והן בעיצוב חיובי של קשר משפחתי קיים.
הספר כשאני לעצמי – מה אני? זוגיות והורות של בוגרים עם ליקויי למידה, משמיע את קולם של המתמודדים עם הסינדרומים הנזכרים במערכת הזוגית וההורית שלהם. חשיבותו, מעבר לשרטוט תמונת המצב המורכבת, היא בהצעת אסטרטגיות של התנהלות משפחתית מודעת הנשענת על הכרה וקבלה של האחר; ול בניית אמון ותקשורת חיובית המשקמת את התא המשפחתי ויוצרת מעטפת תמיכה הדדית החובקת אותו.
לדבריהם הרגישים של הדוברים, צורף בפעם הראשונה בסדרה זו קובץ מרשים מיצירותיהם של תלמידי "בצלאל" הסובלים מליקויי למידה, והנותנים מבע, כל אחד בתחומו האמנותי הספציפי, להתמודדויותיהם על קומוניקציה וחיברות.
חשיבותו של הספר, מעבר לשרטוט תמונת המצב המורכבת, היא בהצעת אמצעי התמודדות יעילים, אסטרטגיות של התנהלות משפחתית מודעת הנשענת על הכרה וקבלת האחר, על בניית אמון ותקשורת חיובית, המשקמת את התא המשפחתי ויוצרת מעטפת תמיכה הדדית החובקת אותו.
iwomen -שוש להב
פתח דבר מאת נחי אלון
כל ספרי עמלה עינת באתר
ספרי הסדרה:
וכשאני לעצמי - מה אני
מפתח לדלת נעולה - לפרוץ את מחסום הדיסלקסיה
הורים מול מחסום הדיסלקסיה
דימוי עצמי במראת הדיסלקסיה, מורים במלכוד
כתב אישום, ליקויי למידה, נשירה ועבריינות, יחד עם ד"ר תומר עינת
נחיתה קשה - לקויי למידה בזירת התעסוקה