המסה משהו כיפי לכאורה שלא אחזור עליו לעולם נחשבת לאחת מיצירות המופת של דיוויד פוסטר וואלאס. כוחו האינטלקטואלי והרגשי באים בה לידי ביטוי רב עצמה. בזכות כישרונו הרנטגני לפרק מבנים ומנגנונים חברתיים לגורמים ולחשוף את הזיוף העומד מאחוריהם, הופך שיט התענוגות בקריביים למקור בלתי נדלה לחקר סוגיות כמו פרסום ושיווק, הזדקנות, הגירה, היררכיות חברתיות ויחסי ניצול, רווח והפסד, תהיות קיומיות.
במיזוג של הומור מבריק ופיכחון קודר עוסק וואלאס בפרטי הפרטים של שיט התענוגות, ואלה מצטרפים יחדיו לפרשנות חברתית-פסיכולוגית מרתקת.
דיוויד פוסטר וואלאס, יליד 1962, הוא סופר ומסאי אמריקאי. פרסם בחייו עשרה ספרים, ביניהם רומנים, קובצי סיפורים קצרים וקובצי מאמרים. זכה בפרסים ספרותיים רבים ובקהל קוראים נלהב. בשנת 2008 שם קץ לחייו.
דיוויד פוסטר וואלאס, שהתאבד ב-2008 בגיל 46, הפך בשנים האחרונות לסוד הגלוי ביותר של קהילת הספרות הבינלאומית. וואלאס, כותב רב-תחומי, אהב להיות פובליציסט חד ומלא הומור אבל גם סופר סוריאליסטי כפי שניכר ב"ילדה עם שיער מוזר", קובץ הסיפורים שלו שכבר ראה אור בעברית. המסה "משהו כיפי לכאורה שלא אחזור עליו לעולם" (שתורגמה על ידי אלינוער ברגר) נכתבה לאחר הצטרפותו של וואלאס לשיט תענוגות לקאריביים. וכשמחוזות הדיכאון הוואלאסי פוגשים את המעמד הבינוני-גבוה באמריקה, רק טוב (ורע) יכולים לצאת מזה. (ישראל היום)
ספר בסדרת אדום דק ו ספרית פועלים - סיפורת
דברים שאמרה נגה אלבלך, עורכת ספריו בעברית, באירוע לכבודו
פחד ותיעוב בספינת האהבה
דיוויד פוסטר וואלאס בכתיבתו לא הולך עם הטקסט אלא פונה נגד הטקסט ונגד השפה. הוא שולף את הפחדים והמפלצות, מכניס אותם לתוך עצמו ומעמיד אותם מול הקוראים, ובזה מתבטאות המסירות והתשוקה שלו כלפיהם
אריק גלסנר על המסה "הניאו-ז'ורנליסטית המשעשעת-רצינית"
האי הרחוק ביותר
על הסופר האמריקאי שאיש לא הצליח להגדיר: מצחיק ודיכאוני, ציני ומחפש משמעות, ספקן ומיסטי, אוהב אדם אבל נחרד מהחיים
על הסיפון, בקריביים מיטל שרון על הספר
הניצחון על הריקבון הקדמוני של הים קטע מתוך המסה