עבורי, הריק והחרדה שהותיר אחריו המודרניזם המהפכני הפכו לנקודת תצפית, למרחב עבודה ולאורח חיים. מתוך הזמן המושהה של המדיום מרגלת העין אחר העולם, סקרנית, חושקת וחשדנית. ההתנגדות לעריצות של התרבות מובילה אל פתח הסטודיו. הסטודיו של האמן הוא התא המחתרתי המסוכן מכולם. משם אני שולח אליכם איגרת זו.לארי אברמסון, מתוך איגרת מהמחתרת, 1994
יצירתו המקורית של לארי אברמסון (יליד 1954), לצד פעילותו רבת השנים כמחנך וכמי שמשמיע את קולו למען דו–קיום שוויוני בין ישראלים לפלסטינים ונגד פגיעה בחופש הביטוי, עשו אותו לדמות מרכזית ומשפיעה בשיח האמנות והתרבות של העשורים האחרונים.
אמנותו משלבת שפה אסתטית ייחודית ובחינה ביקורתית של יחסי הגומלין בין האמנות ובין הקשריה ההיסטוריים, החברתיים והפוליטיים.
הכתיבה - הן כאמצעי לחקירה אישית והן ככלי לניסוח פומבי של מחשבה תיאורטית - מלווה את עבודת הסטודיו של אברמסון מראשית דרכו. כתיבתו נעה במיומנות בין סוגות ספרותיות שונות, החל בפורמטים עיוניים אקדמיים, דרך אפוריזמים אלגוריים ועד לכתיבה פיוטית אישית, והיא מוגשת כאן לראשונה כמשנה מרובדת, ממוינת וסדורה.