דו"ח דוברת מבטא מהלך דרמטי בחינוך בישראל. מדוע כה רבים נמנעים מלהזדהות אתו, אך איש אינו רוצה לקבור אותו? כיצד קרה שמההיסטוריה העולמית של רפורמות בחינוך נלמדו בעיקר הטעויות? האם ניסתה ועדת דוברת להוליך שולל את ארגוני המורים? מהו המחיר ל"חומות המגן" של החינוך החרדי? מה היו השיקולים לרעיון צמצום המכללות? האם צריכים לפטר מורים או שצפוי מחסור במורים? לְמה באמת מתכוונים כאשר מדברים על ליבה? האם אפשר לבסס רפורמה בחינוך על חקיקה? מהי המשמעות של חינוך "חצי ציבורי"?
הספר לקראת מהפכה חינוכית - בעקבות כנס ון ליר לחינוך על יישום דוח דוברת, מציג ניתוח חדשני מזוויות ראייה מקוריות בנושא הרפורמות בחינוך ובוחן גם את היביטיהן ההיסטוריים.
האמנם מהפכה חינוכית?
המאמרים המגוונים בספר זה בוחנים לעומק כמה מהנחות היסוד שעליהן מושתת דוח דוברתומעמידים בראי הביקורת את מארג המלצותיו המבקשות לשנות מן היסוד את כללי המשחק הנהוגים במערכת החינול בישראל. הקורא מוזמן לדיון חדשני וביקורתי שיש בו כדי להעמיד את קברניטי מערכת החינוך ואת הציבור הרחב על מכלול הסיכויים לצד הסיכונים הטמונים בדוח.
בספר משתתפים 32 כותבים המייצגים קשת רחבה של מיטב המומחים מתחומים שונים, כמו כלכלה, חברה, פילוסופיה וחינוך, וביניהם חברים מתוך "כוח המשימה הלאומי לחינוך", בעלי תפקידים מרכזיים במערכת החינוך ופעילים במגזרי החינוך השונים.