ילדים לא נולדים אלימים, אבל בנסיבות מסוימות הם הופכים לכאלה. הרבה ילדים קטנים שוהים מדי יום בפעוטון, בגן ובמעון במשך שעות ארוכות. מה בדיוק קורה להם כשהם בתוך קבוצת הילדים? באילו חוויות הם מתנסים? עלינו, הורים ומבוגרים אחרים, מוטל לעזור לפעוטות לפתח יכולת רגשית ויחסי חברתיים הרמוניים, לא כוחניים, שיאפשרו להם בבוא הזמן ללהשתלב בצורה הטובה ביותר בחברת הילדים בבית הספר. ייחודו של הספר שהוא מתמקד בהתפתחות של יכולות רגשיות וחברתיות של ילדים צעירים מאוד – תינוקות, פעוטות וילדי הגן. הוא מיועד להורים לילדים בגיל הרך, לאנשי חינוך ולאנשי מקצוע אחרים (פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, אנשי מקצועי פארה-רפואיים ומנחי קבוצות הורים) אשר עובדים עם ילדים בגיל הרך, וכמו כן לסטודנטים המתמחים בתחומים אלה. הספר מומלץ בחום לקריאה גם לפוליטיקאים ולקובעי המדיניות המשפיעים על חוויותיהם היומיומיות של ילדים במסגרות חינוכיות לגיל הרך. פרופ' מרים (מיקי) רוזנטל היא פסיכולוגית שחוקרת מזה 40 שנה את התפתחותם הרגשית-חברתית של ילדים בגיל הרך, ואת ההשפעה שיש לשהות במסגרות חינוכיות על חוויותיהם והתפתחותם של ילדים קטנים. פרופ' רוזנטל הקימה את תוכנית לימודי המוסמך לגיל הרך באוניברסיטה העברית (תוכנית שוורץ) ועמדה בראשה במשך כ-30 שנה. היא הקימה דורות של מומחיות בתחום הגיל הרך, המכהנות היום בתפקידים בכירים שונים בתחום זה ברחבי הארץ. נוסף לכך היא מנהיגה מזה שנים ניסיונות ציבוריים לשיפור איכותן של מסגרות חינוכיות לגיל הרך. ד"ר ליהי גת היא פסיכולוגית התפתחותית ומפתחת תוכניות חדשניות להדרכה במעונות יום בישראל. ד"ר חנה צור באה מתחום העבודה הסוציאלית, והיא פסיכותרפיסטית מטפלת ומדריכה בטיפול משפחתי. ליהי גת וחנה צור הן חברות סגל בתוכנית לימודי המוסמך לגיל הרך באוניברסיטה העברית. מחקריהן, אשר מתמקדים בהתנהגות החברתית של ילדים קטנים בקיבוץה, ובהכשרתם של אנשי חינוך בנושאים אלה, הובילו אותן לפתח את התוכנית "ללמוד לחיות בילד", המתוארת בפירוט בספר זה.