"מפליא, שאנו מסוגלים לשמוע אין שיעור פעמים חיבור מוסיקלי, כמו כן לא תשבע העין להסתכל במלאכת מחשבת, שיצאה מתחת יד צייר גדול, ואילו אפילו סיפורים של אמני הסיפור המצוינים אינם ראויים לקריאה חוזרת ונשנית. מלבד סיפורי התנ"ך ואגדות יוון. וסיבתו של דבר: הסיפור, להוציא אילו תופעות בודדות, נבחרות משלו, במשך הדורות, לא השיג את הגשמתו העצמית המלאה, לא עמד על שורשו, לא התעלה לניגון. תחת לספר את עצמו הוא רוצה לספר מעשיות; הוא להוט להתמלא עובדות. ועובדות מתיישנות ומסתאבות...". "...אפילו אמנות שאינה שותה מעיקרה מן הדלוחים ושורשה אינו פורה רוש ולענה, כיוון שהיא נתחנית סכנתה קרובה. הכשרון לעולם עשוי בתבנית האיזמל, אפילו הוא פועל באנך הבנאים או במכחול הציירים. לפיכך הוא עובר תמיד בין הבתרים או קורע מעטה התום, ממילא הוא עובר על בל תשחית. כל תיקון מביא גם איזה קלקול. לכן כל מסכת יצירה טעונה קרבן חטאת..."