ספרה הראשון החשוב של האמנית תמר גטר, אחת האמניות המצוינות ביותר שפועלות בישראל יוצא בחסות המשכן לאמנות, עין-חרוד ובהוצאת ה"קבוץ המאוחד. הספר מכנס פרוייקטים שצוירו על קירות במשך שבועות וחודשים ונמחקו לאחר מעשה. הספר הינו התיעוד היחיד ליצירות המופת הלא-קיימות האלה. בספר המחזיק 518 עמ', ציורים רבים נוספים, הצבות ציור בנות קיימא, רישומים, ותיעודי עבודות וידיאו ואובייקטים מתוך כלל יצירתה של תמר גטר הפעילה כאמנית בולטת ומרכזית, כמרצה וכותבת על אמנות, כבר למעלה מ35 שנה. את הספר הדו-לשוני מלווים ראיונות ומאמרים וחומר אינפורמטיבי רב.
תמר גטר הציגה תערוכת יחיד ראשונה במוזיאון ישראל ב-1978 בהיותה בת 25 שנים. הסדרה שהציגה אז, "חצר תל חי", היתה לאבן דרך בתולדות האמנות הישראלית והיא משיאיה של אמנות שנות השבעים בישראל. שם טמון הגרעין למכלול יצירתה שהתפתחה והשתכללה עם השנים: הפגשה של אידיאות גדולות עם דמויות אדם פגועות, של יצירי הרוח והאידאולוגיה, השלמים עד אימה, עם האנושיות הסובלת. האוטופיה הציונית היא חלק מהמפעל המעריץ-ביקורתי המיוחד במינו שגטר מפתחת מאז ועד היום.
גטר החלה את פעילותה בתקופת האמנות המושגית והציור שלה נושא גם היום את חותם המושגיות, בהיותו ניסויי, חוקר, משתמש בציור כנגד עצמו, מפתח אסטרטגיות ציוריות שהפנימו את הרדי מייד ו"משבר הציור" ומנסה ליצור שפה ודרכי פעולה שיפרצו בתחכום את הסגר. ציורי הקיר הנמחקים הם רק אחת מדרכי ההתמודדות שלה שמאפינות את הפריצה הגדולה שלה וההתחדשות בעשר השנים האחרונות, פריצה שעשתה ועושה אותה דמות השראה ובת-שיח קבועה של אמנים צעירים רבים.
הספר הגדול, המפורט והמרשים הזה מהווה תרומה משמעותית למדף הספרים של האמנות הישראלית והוא חשוב לדיון ולמחקר האמנות בת-זמננו.
"ספר האמן המרשים ביותר שיצא אי פעם בארץ. האובססיביות של גטר עוברת בצורה מדויקת ומקיפה".
תל אביב, TIME OUT, אוק' 2010