בתנופה רעננה וסוחפת שוזר קרייג אריאב בספר הביכורים שלו שרשרת סיפורים מקורית, צבעונית ומלאת חן, המתחברת לרומן מקורי על חיי צעיר ישראלי העולה עם משפחתו מדרום אפריקה המדושנת אל אדמתה הצחיחה של דימונה בשנות השבעים של המאה הקודמת. משם הוא מרחיב – שלב אחרי שלב - את גבולות חייו הגיאוגרפיים, הנפשיים והרגשיים.
את הרומן-בסיפורים הזה משרטט אריאב בקו שאינו ליניארי, אלא עושה זאת בפסיעות הלוך-חזור מדודות – וכך מוסיף מתח וייחוד לסיפור. המהלך הזה מתקבל אצל הקורא בטבעיות ובנוחות, מכיוון שהסיפורים מסופרים לחבר נעורים של המספר, המתעניין יותר בעלילתם מאשר בסדרם הכרונולוגי. כך מרחיק המספר אל מעבר לים, בחפשו אחרי הרפתקה מרתקת או משמעות עמוקה לחייו, ואחר כך 'נסוג' אל ימי הנעורים בדרום תל אביב ואל חוויות ילדותו, וחוזר חלילה.
לאריאב כישרון סיפור טבעי וקולח. הוא מתאר שורה מגוונת ומפתיעה של עלילות וסצנות המתרחשות בזירות רחוקות זו מזו, ומצרף פסיפס מסקרן, לעתים משעשע, של דמויות ואירועים. אף שהוא מעדיף, כביכול, את העלילה, האווירה וההווי, על פני הפנמה-פסיכולוגית מודעת, הוא משכיל לגעת נגיעות רגישות ורוויות תובנה בפנימיותם של גיבוריו. הדבר בא לידי ביטוי, מסקרן ומעיק כאחד, ב'התגנבותו' הסמויה של 'האיש האפור' אל כל סיפור וסיפור. נוכחותו המסתורית והכפייתית מאיימת על המספר, וכמיהתו של זה לחיים מוארים ונטולי עכבות משתבשת לא אחת, בעטיו של הצל הארוך והאפל שמטילה עליו דמות זו. יחסי רודף-נמלט הנרקמים בין השניים מעניקים לסיפורים מימד של עומק ותהייה.