כמעט שום אדם אינו חי ללא שירה. הוא נהנה משקיעה נאה, מצבעו של פרח, צורתו או ריחו. מקו הרים הנטוי אי-שם באופק. מחיוכו של ילד. הוא מלווה במבטו מעוף ציפורים המסתמן על רקע של השמיים. חש משהו כנשוב רוח אביבית באפרורית החורף. מתגעגע, מצפה ונדרך לפגישה כלשהי. כל כוונת צרור השירים שבחרתי מבין שירים רבים שאותם אני מלמדת מרבית חיי, היא לשמש גשר לראיית "הדברים היפים באמת", שניתן להפיק מהם דעת נוספת, שמעדנים את הרגש, מעשירים את הדמיון ופותחים אופקים נוספים למחשבה. כל אחד מהשירים מהווה ערך משל עצמו, ועם זאת גם אמצעי להבנת דרכי השירה בכלל. את מרבית השירים ניתן ללמד החל מבית ספר יסודי, ברמות הוראה המותאמות להבנתם של התלמידים.