עם יותר מ-21 ספרים, בהם אוטוביוגרפיה וסדרת בלשים בהם ממלאת חתולה תפקידם של שרלוק הולמס, הרקול פוארו ומיס מארפל הבלתי-נשכחים, ריטה מיי בראון היא אחת הסופרות הנודעות בארצות הברית. אבל במוניטין "גיבורת תרבות" נערצת זכתה דווקא תודות למאבקה הממושך למען הכרה בזכותה של האישה הלסבית להגדרה עצמית ולשחרור מכבלי הדעות הקדומות, ההתנכלות ואי-השוויון החברתי. אבל "סבך הפרי האדום", יצירת הביכורים המדהימה, אינו ספר פולמוסי. ברומן חושפני משעשע וחסר רחמים זה, הבועט במוסכמות "החברה המהוגנת" ו"הממסד ההטרוסקסואלי על האינקוויזיטורים שלו" מתוארת דרכה של אישה דעתנית בוטחת בעצמה מן הדלות, הניוון והבערות של ה"חור הנידח" של נעוריה בפנסילבניה, עבור דרך מכללת בני הטובים ובעלי המלגות בגיינסוויל, פלורידה - "סיר הלילה של הדרום האמריקני" - ועד אל ראשית הגשמתה העצמית כאישה יוצרת במטרופולין האמריקני, "בבל שעל נהר ההדסון". חרף כל אלה, "סבך הפרי האדום" אינו סיפורה של וייה דולורוזה. הומור שופע וגולש על גדותיו, עין בולשת בעלת כושר מופלא לאתר חולשות אנושיות ובלתי אנושיות, "לשון מלוכלכת" חפה מרשעות ומהנאות אנאליות, ההעדר הגמור של מלודרמטיות ורגישות שופעת חום לעליבותו ולסבלו של הזולת, ומעל הכול - כשרון המספר הנדיר, כל אלה מציגים רומן זה לצד יצירותיהם של גדולי המספרים האמריקנים במחציתה השנייה של המאה העשרים, לצדם של סופרים כפוקנר, סול בלו, סאלינג'ר, ג'ון אפדייק, דוקטורוב, ג'ק קרואק וכל צאצאיו של הקלברי פין. אחד מאותם ספרים שהיית נוטל עמך מעמק הבכא של חיינו השגרתיים והממושכנים אח האי הבודד האגדי.