הנרי נף התמים רק בן 24, אבל אין לו כל אמביציות להתקדם ולבנות לעצמו מעמד או קריירה. הוא מסרב לקחת חלק במלחמת הקיום המתנהלת סביבו. הוא מסרב להשתלב בבית העסק המשפחתי, מסרב להיעזר בדודו הבכיר בהנהלת חברת הרכבות והוא דוחה הצעה אטרקטיבית של ידיד.
מחלקת האבדות של תחנת רכבת עירונית מספקת לו שדה פעולה שבו הוא יכול רק לעזור לאנשים, ובזה הוא רוצה להסתפק. כל יום במחלקה מזמֵן לו מפגשים עם קוריוזים ועם מוזרויות אנושיות. קשה להאמין מה אנשים מסוגלים לאבד או לשכוח. ממשליך סכינים שאיבד את סט הסכינים שלו, דורש הנרי להדגים את כישוריו כדי להוכיח בעלוּת על הסכינים, ומשחקנית שאיבדה את הטקסט שלה, הוא דורש לצטט קטעים מן המחזה האבוד.
בסצנות רוויות הומור שנון, לבבי וחמים בונה המחבר את עולמו התם של הנרי, במשחק עדין וסמלי בין המבוקש האבוד למציאתו מחדש.
אבל המציאות סותרת בעוז על פניו התמימים של הנרי. כשתוקפת אותו חבורה אלימה חסרת מצפון, עוד מאמין הנרי שאפשר להידבר איתם ולשכנעם כי לא זו הדרך, אבל כשהם פוגעים באורחו התמים לא פחות, כאשר שותפו לעבודה מפוטר, נאלץ הנרי לגלות כי לא יוכל להסתתר מאחורי התמימות שלו במחלקת האבדות, וכי עליו לנקוט פעולה.
מחלקת אבדות הוא רומן קולח ומרתק, רווי אירוניה ושנינות, אמפטיה וחמימות אנושית. זיגפריד לנץ יליד 1926 החל בפרסום יצירותיו ב-1951. כתב רומנים רבים שחלקם הוסרטו, קיבצי סיפורים ומחזות. זכה בפרסים רבים וחשובים. אחדים מספריו ראו אור בעברית ובהם: שיחת העיר, המופת, השיעור בגרמנית, אלם, מוזיאון המולדת, מגרש אימונים, מבחן הצליל ו-הפלגה אחרונה.