ספר ההמשך ל'הרפתקאות אֶליס בארץ הפלאות' – 'מבעד למראה' – נחשב גולת-הכותרת של יצירתו של לואיס קרול. זה הספר המצוטט ביותר אחרי התנ"ך ושייקספיר, והוא מודרני להפתיע בתובנות שלו בתחומים רבים של החשיבה האנושית, מפיסיקה ובלשנות ועד תקשורת ופילוסופיה. אך בראש וראשונה זוהי עלילה מיוחדת, שבה אליס – מבוגרת מעט מזו של 'ארץ הפלאות' – מסיירת בארץ שמבעד למראה, שכללי הזמן והמרחק שונים בה מבעולמנו, ושם היא פוגשת יצורים שחלקם יצירי- אגדות מוכרים משירי חדר הילדים האנגלי, וחלקם פרי דמיונו המדהים של המחבר. זהו גם מעין סיפור חניכה, הערוך כמשחק שחמט, שבו אליס עוברת ממישבצת למישבצת, עד להכתרתה בסוף ל"מלכָּה" – אשה. בטקסט המלא משובצים שירי האִיגָיוֹן (נוֹנסֶנס) הנודעים של קרול, והוא מלוּוה בהערות של מרטין גרדנר ושל רנה ליטוין, המתרגמת. לספר נספחים פרק שקרול גנז בזמנו ונחשב אבוד, אך נתגלה לאחר שנים במכירה פומבית, וכן מסה פרשנית של המתרגמת. איוריו המקוריים של ג'ון טֶניאל מעטרים את הספר.