הרומן 'הבתולות החכמות והטיפשות' רומן-הבכורה של דון האנה, מחזאי קנדי מהולל ופופולרי – ואיזה רומן! במהלך שבוע גורלי אחד, בעיירה קנדית שלווה ופרובינציאלית, נוגעות ומסתבכות זו בזו במפתיע עלילותיהן של שורת דמויות. נמצא כאן את סנדי, מעמודי התווך של העיירה, רווק זקן ובודד, שיש לו חרדה עצומה מנשים; הקו הרוטט של חייו ינתר לפתע למראה נער זר, בעל יופי מהמם, המתגנב דרך החצר שלו. גלוריה, המנקה של סנדי, מארגנת כינוס משפחתי, שיחזיר אליה ממרחקים את אחיה הצעיר והאהוב, ריימונד. במפתיע מגיע ריימונד לביקור האחרון שלו בנוף ילדותו עם חבר-לחיים, ובשורה בפיו. בינתיים מודיעה אנט, נערה בת 16, לחבר שלה שאלר, שהיא בהיריון; שאלר מתנגד בתוקף להפלה שהיא מתכננת, ואילו היא, במקום לטלפן למרפאת ההפלות, מטלפנת בטעות אל הקו-החם של מתנדבות הכנסייה הלוחמות בהפלות – ושם עונה לה מרגרט. הרווקה הזקנה, ידידה-לשעבר של סנדי, הנושאת סוד נורא, נעשית מעורבת דווקא בהפלה של אנט, ששאלר שלה נעלם באורח מוזר ואיש אינו יודע היכן הוא... זוהי רק כמחצית מגלריית הדמויות המרכזיות. חוטי העלילה הנפרדים הופכים אט-אט לפקעת אחת, השובה את הקוראים להפוך דף-אחר-דף בלי להניח את הספר מהיד. הדמויות שבספר מתהלכות עם חסך גדול, עם כמיהה למשהו שאיבדו או שמעולם לא היה להן. הן נושאות איזה סוד וכובשות משהו מרכזי לחייהן, לא מעיזות להודות בו. השבוע המטלטל מאפשר להן כמו לנוע דרך קירות חייהן, למצוא בעלילתה של דמות אחרת משהו שנוגע למעמקיהן, למצוא בדמות מן ההווה הד לדמות מעברן. במהלך השבוע הן יגעו בזוועה השוכנת בקרבן, או יחליטו לעבור איזה סף, או יתוודעו לדבר-מה שעד כה לא רצו לדעת. תהיה להן הזדמנות להיתקל בחסד, להעניק רגש, ללמוד שאולי הן רצויות. "רומן ביכורים מבריק... גלריה פנטסטית של טיפוסים חריגים... עבודה סיפורית מופלאה". (רן בן-נון); "כתוב כל כך טוב... היכולת המשוייפת של דון האנה להציג תמונה, לבנות דיאלוגים שנונים, לנווט בזרוע בוטחת בין שלל הדמויות והסיטואציות ולשלבן יחד, פשוט מבריקה... יופי של ספר". (איתי ולדמן); "ספר נפלא ממש". (שרי אנסקי)