זוג במחצית חייו, המחזיק מכבסה בעיר קטנה במרכז הארץ, משחזר את האירועים שהובילו לשבר גדול בחיי המשפחה. טראומה היושבת בלב סיפור אהבתם היא קרינת הרקע של הרומן יוצא־הדופן הזה, שעלילתו נפרשׂת כעין תעלומה המתפענחת לאִטה.
הרחק מהריאליזם הנוקשה והמוכּר, שוכן לו עולם מופלא של חפצים, ולהם תחושות, מחשבות וקולות. המאפיין עולם זה הוא אירוע, ספק־טקס ספק־משפט, הקרוי "יום שִׁיבת הקיומים", ובו מתאחדים חפצי הבית כדי להשיב את קיומו של זה שנעדר. בין בני הזוג כמו גם בין החפצים מתעורר ויכוח ער, קולני ומכמיר לב בשאלה "מתי ובאיזה מקום קרה מה שקרה".
במשפט אהבה, יצירה קאמרית מלאת דמיון ובה הורוּת במשבר, עולה מסע חיפוש פורע־שלווה אחר צורה, אחר מיניוּת, המוליד זעזוע, כעס ואשמה, "שיגעון בִּשניים" וגם החלמה. זהו סיפורו של בית, במלוא מובן המילה.
שרה שילֹה, כלת פרס ספיר לשנת 2007, כבשה לבבות קוראים ומבקרים כאשר ראה אור ספרהּ שום גמדים לא יבואו (עם עובד), שעוּבּד להצגת יחיד ותורגם לשבע שפות. זהו ספרה השני, ספר נועז ואמיץ.
זוכת פרס היצירה לשנת 2022. נימוקי השופטים: שרה שילה פרצה בבת אחת לחיל החלוץ של כותבי הסיפורת בישראל עם רומן הביכורים שלה, "שום גמדים לא יבואו" (2005). קודם לכן כתבה שלושה ספרי ילדים. "שום גמדים לא יבואו" הביא את סיפורה של משפחת דדון, משפחה יוצאת מרוקו, המתגוררת בעיירת פיתוח נידחת ומוכת קטיושות בגבול הצפון, כנראה בסוף שנות השבעים. הרומן תיאר בכוח רב ובעברית מיוחדת במקוריותה, ריאליסטית-פיוטית, כיצד אובדנו השרירותי של האב האיץ תהליך ניכור עמוק אצל בני המשפחה. מאז פרסמה שילה רומן נוסף ("משפט אהבה") המתייחד במקוריותו.