המונח "דיסלקסיה" מחזיק בתוכו לא מעט סימני שאלה ומבוכה, למרות שמרבים להשתמש בו היום. עיקר המבוכה מקורו בכישלונות הלמידה של הלוקים בדיסלקסיה, למרות יכולתם השכלית התקינה, וגם אי הבהירות המאפיינת את אבחון הליקוי, בהעדר מכשירי אבחון מדויקים. הרבה יותר "פשוט" להניח שמדובר בחוסר יכולת אינטלקטואלית, מה שאינו נכון כל עיקר, או שמדובר בחוסר השקעה מספקת בלימודים, מאשר להניח שמדובר בהפרעה ביולוגית בלתי נראית לעין.
"מפתח לדלת נעולה", המבוסס על מחקר עם קבוצות סטודנטים דיסלקטיים באקדמיה, מעלה באמצעות ראיונות עומק, את מאבקיהם רוויי הסבל לאורך כל שנות לימודיהם, למן בית הספר היסודי ועד האוניברסיטה, את הפגיעות הבלתי-הפיכות, החברתיות והרגשיות, שעיצבו את יחסם אל עצמם ואל העולם.
בספר הצעות מובנות ומפורטות של אסטרטגיות למידה ייחודיות, המתאימות לקשיים האופייניים לסטודנטים דיסלקטים במגמות הלימוד השונות באקדמיה.
עמלה עינת, מומחית בכירה לאבחון וטיפול בליקויי למידה, מסיימת בימים אלה את לימודי התואר השלישי בתחום זה. היא משמשת כמרצה ומטפלת בנושא זה במכללה האקדמית בתל-חי, וכמרצה אורחת ברוב האקדמיות בארץ. ספרה הקודם בנושא זה, "ליקויי למידה - האתגר", יצא במהדורות רבות.
כל ספרי הסדרה:
כל ספרי עמלה עינת באתר>>>